Sunday, August 12, 2012

Serius Sayu. Sedih. Leleh.

Baru hari nie nyempat nak on9. Checking-checking email, Liking-liking FB, RT-RT Twitter dan blogging-blogging. Phew....dah makin dekat nak raya nie. Makin banyak menda-menda nak disettlekan. 
Urusan bank, done! 
Tukar duit raya-done!
Baju raya, kasut raya dan seangkatan dgnnya-done!
Kemas rumah (lap habok², sapu sawang², buang barang² tak perlu)-done! 
Pasang langsir (dlm bilik smua kena siap awal², kalu x kelam kabut)-done!
Kuih raya dan juadah lain² je baru half way... :D

Dok tak dok tinggal lebih kurang seminggu ja lagi kita nak raya kan?
Memang cepat giler. Dah nama pun baru hari nie dapat on9 segala-galanya. Tadi ter-usha la video iklan raya daripada Bernas. Patutlah Ianda Diana sms Aku malam tue cakap "Sedih btul iklan rasa Bernas". Time tue aku blom tertengok lagi iklan tue. Aku bajet sure sedih cam iklan² raya yang lepas la. Iklan yang cam Arwah Yasmin buat tue. Tapi bila dah tengok.....Speechless dan trus...... T___T

Masa mula² tengok keadaan Fizi...tup! aku trus teringatkan Hanis!....Hanis ialah anak kawan kat tempat keja aku. Hanis pun kanak² yang ada kurang upaya dari segi penglihatan macam Fizi. Aku tak pernah lagi jumpa in person dengan Hanis, cuma tengok dalam gambar ja. Kawan² yang penah jumpa Hanis cakap, Hanis banyak cakap dan bijak budaknya. Jadi, aku imaginekan Hanis sepintar Fizi dalam iklan tue. Betol Ianda....kalau la kita ada duit lebih dan lebih dan lebih kan....bole kita share lebih² dengan "diaorang" kan. T___T 
Moral of the story yang aku dapat dari video nie...tak smua rakyat Malaysia tak peduli. Ada yang peduli! 

No comments:

Post a Comment