Wednesday, March 16, 2011

Penang-> Jakarta-Bandung: Day 1

Entri yang tertangguh......

Date: 16 March 2011 

Dengan menaiki pesawat AirAsia berharga RM275. Kami bertolak dari Penang-Jakarta. Kami terpaksa naik pesawat dr PNG-JKT sebab tak ada flight yang direct dari PNG-BDO. Kami landing di JKT Airport lebih kurang jam 2pm waktu Indonesia. Sampai saja kat sana, Wangie & family dah sedia menunggu aku dengan pak Supir. Wangie dah sampai lebih kurang jam 12, sebab diaorang dari KL. So, kami rancang untuk jumpa kat Airport ja.

Kami akan bermalam di Bandung. So, kami trus gerak dr JKT to BDO dengan kadar yang segera sebelum keadaan traffic(macet-bahasa Indo) menjadi semakin truk. Aritu pulak hujan ditambah dengan lapar. Memang la menghitung jam ja nak sampai ke BDO. Perjalana ke BDO mengambil masa selama 3 jam.
Lori nie nampak cute dengan bawak muatan penoh camni. :)
Sampai saja di BDO, kami trus ke Restauran Dapur Saangkuriang untuk Dinner. Lapar giler! Actually, Dapur Saangkuriang nie memang fames dikalangan pelancong² dari Malaysia. Kalu datang sini ada je orang Malaysia.

Yang uniknya tempat nie. Ada disediakan ruang makan di atas meja seperti biasa, atau pun dalam rumah² kecik seperti ini. :)
Jus Alpokat atau pun Avacado. Herm...rasa dia memang sangat pure Avacado. Tapi, tak menepati citarasa tekak aku. Actually, aku order jugak untuk experience taste air nie. Sebab sangat fames dalam blog², kalu orang pi BDO mesti nak try Jus Alpokat. -_-v

Air suam disediakan percuma :)
Lepas Dinner, kami trus terjah mana² FO yang still bukak. Taknak buang masa yang ada. Sebab kepenatan aku tunggu Wangie kat luar ja. Dia orang window shopping lama sangat. 
Lepas tue kami pun jalan kaki ke FO² yang masih bukak. Kedai dekat² je. So, jalan kaki ke FO sebelah menyebelah. Tapi, satu aku notice FO² kat BDO direka sangat menarik and berbeza rekabentuk interior setiap satu.

Abis shopping. Kami trus check in hotel yang telah disuggest oleh Pak Supir.
Kami menginap di "Rumah Tawa". Bilik agak kecil, tapi selesa. Ok-ok ja. 

Continue nest entri.....

No comments:

Post a Comment